[online start up] Contany.nl: Bloggen voor clicks
- Online
- 16 apr 2015 @ 15:58
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ContentZoekmachine
- 16 apr 2015 @ 15:58
- Nanny Kuilboer
Jordi Bron (27) en Lucien Luijkx (26) wisten door hun ervaring met het schrijven van blogs voor degroenebron.nl dat bloggen belangrijk is om online goed gevonden te worden. Dat lukte ze goed, maar het kostte veel tijd. Dus zochten ze een partij om het uit handen te geven, maar daar kregen zij geen garanties hoe goed de blogs gevonden zouden worden. Ze zagen een gat in de markt en dat was het moment om als pilot een blogservice aan andere websites aan te bieden waarbij er alleen betaald hoeft te worden voor binnenkomende lezers van buitenaf: cost per reader. Dit afrekenmodel bestond nog niet en er bleek zoveel vraag naar te zijn, dat het drie maanden geleden opgerichte sideproject Contany.nl nu het hoofdproject is geworden. MarketingTribune sprak met co-founder Lucien Luijkx.
Stel jullie even voor…
Lucien Luijkx, 26 jaar en Business Administration gestudeerd. (WO). Ik ben medeoprichter van online offertevergelijker degroenebron.nl en van contany.nl.
Mijn co-founder Jordi Bron is 27 jaar en heeft Technische Bedrijfskunde gestudeerd. Jordi is voormalig eigenaar en oprichter webshop ledsrefresh.nl (inmiddels verkocht) en tevens mede-oprichter: degroenebron.nl en contany.nl.
Lono Holz werkt sinds kort voor ons als sales manager. Hij houdt zich bezig met new business en aquisitie. Hij heeft hier succesvol stage gelopen en is toen ‘blijven hangen’.
Vlnr Jordi Bron, Lucien Luijkx en Lono Holz
Wat houdt jullie blogservice in?
Wij plaatsen elke week een blog op de website van onze klanten. Deze worden geschreven door professionele tekstschrijvers die zich bij ons hebben aangesloten. Vooraf doen wij keyword-onderzoek en bespreken wij met de klant wat de meest interessante onderwerpen zijn om over te bloggen. Wanneer de tekst is geschreven past Contany.nl de structuur van de tekst aan en voeren we technische aanpassingen door om de tekst optimaal te laten indexeren door zoekmachines.
Onze klanten betalen namelijk geen vast bedrag voor de tekst, maar betalen alleen wanneer de tekst ook daadwerkelijk goed wordt gevonden door de zoekmachines. Zij rekenen af per binnenkomende lezer van buitenaf (voor de duidelijkheid: bij een lezer die al op de website zit en doorklikt naar onze blogs, betaal je dus niet). Als een blog heel goed gevonden wordt, hanteren wij een schijvensysteem, waarbij de klant steeds minder per klik betaalt, bij steeds meer bezoekers.
Om de blogs te promoten bieden wij promotie aan via hun eigen social media-kanalen, dit is namelijk ook in ons eigen belang voor meer clicks. Onze eigen social media-kanalen zetten we alleen in als het onderwerp raakvlakken heeft met onze eigen branche (online marketing).
Wat is jullie doelgroep?
In principe hebben we geen specifieke doelgroep, nagenoeg elke website kunnen wij helpen met onze blogservice. Vandaar dat ons huidig klantenbestand divers is. Van een online kledingwinkel tot een autorijschool en van een online marketing bureau tot een botoxbehandelingspraktijk.
Qua marketing hebben we veel succes met het gratis e-book ‘Hoe wordt Google mijn beste vriend’ dat massaal gedownload wordt http://contany.nl/e-book/hoe-wordt-google-mijn-beste-vriend.pdf . Van dit e-book wordt deze maand een betaalde versie uitgebracht die in alle e-stores en later in de fysieke winkels te koop moet zijn. Aan de hand hiervan komen veel aanvragen onze kant op.
Tevens bieden we bedrijven aan een zogenaamde seo-test voor hun website uit te voeren. We draaien een rapportage voor hen uit met daarbij de belangrijkste aandachtspunten om beter gevonden te worden.
We hebben vooralsnog de luxe gehad nog geen koude acquisitie te hoeven doen. Er is zoveel vraag naar onze service dat het als een lopend vuurtje gaat.
Ook met je online start up in deze rubriek? Mail dan naar nanny@marketingtribune.nl.
Eerdere online start ups in deze serie:
15. SeoTextTool.com
14. Fitmo.com
13. Nouncy
12. Trakkies
11. FlatTire
10. StuComm
9. Elkeplek.nl
8. Laatsteplekken.nl
7. United Wardrobe breidt uit naar België
6. Joopp
5. Fastrr
4. StartMonday
3. Spencer
2. Booking for Charity
1. United Wardrobe
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [onderzoek] Gen Z kritisch op merken... 02-05-2025
- 3D-advertenties brengen... 23-04-2025
- Influencers moeten zich opnieuw... 22-04-2025
- Nieuwe website MP Motorsport draait... 18-04-2025
- Swapfiets lanceert speelse... 09-04-2025
- [digital detox] Rozemarijn Koopmans... 09-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management